سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
5

آماده نمودن طلاب برای ورود جدی در عرصه های فرهنگی – سیاسی جامعه از وظایف معاونین تهذیب و تبلیغ مدارس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، صبح امروزدر جلسه گردهمایی معاونین تهذیب و تبلیغ مدارس حوزه‌های علمیه اصفهان که به منظور بحث، بررسی و تشریح برنامه‌های سال تحصیلی 93-94که برگزار شده بود، اظهار کرد: آماده نمودن طلاب برای ورود جدی در عرصه های فرهنگی – سیاسی  جامعه از وظایف معاونین تهذیب و تبلیغ  مدارس است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید براینکه در شرایط حاضر، هجمه های متعدد فرهنگی که از سوی دشمنان اسلام وانقلاب متوجه جامعه و به خصوص سنگر مقدس حوزه‌های علمیه و قشر جوان است، مسئولیت روحانیون معزز و طلاب در عرصه مقابله و خنثی سازی این تهاجمات را بسیار بالا دانست و گفت: باید با مسلح نمودن خود به تهذیب و تربیت در این راه گام‌های موثرتر و بیشتری بردارند.

وی در ادامه بیان کرد: جلوگیری و مقابله با عرفان های کاذب در برخی شهرستان ها و مقابله با جریان های روشن فکری جدید با برگزاری دوره ها و کارگاه ها و با استفاده از اساتید ممتاز استانی و کشوری میسر است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، خطاب به معاونین تهذیب و تبلیغ مدارس اظهار کرد : در کنار استفاده از اساتید بزرگ اخلاق ، در بالا بردن روحیه عمومی طلاب بکوشند تا با ظرفیت بیشتری به سعی وتلاش در مباحث درسی فرهنگی  بپردازند.

وی  ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد زبان آموزی طلاب ، دقت در انتخاب اساتید اخلاق و استفاده از مشاورین مبرز را از دیگر برنامه های مسئولین مدارس درسال تحصیلی جدید دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ضمن بیان فراخوان جمع آوری آثار شهداء و جانبازان و ایثارگران طلبه ، همکاری معاونین تهذیب و تبلیغ مدارس را در تجمیع اطلاعات  خواستار شد.

در ادامه جلسه مسئول تهذیب و تربیت مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان حجت الاسلام حسن غزالی و مسئول واحد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه حجت الاسلام امیر حسین مستاجران به تشریح برنامه‌های سال تحصیلی جاری پرداختند .

گفتنی حجت الاسلام رسول ملکیان، مسئول روابط عمومی نیز در این جلسه گفت: توجه به برگزاری مراسم و مناسبت های اسلامی، ملی وانقلابی به صورت جدی  مهم است وبایدبه صورت با شکوه انجام گیرد.

وی گفت: زمانی که به تاریخ مدیریت و امکانات سه دهه گذشته حوزه های علمیه یک نگاه اجمالی می‌کنیم متوجه افزایش همت، تلاش و جدیت مسئولان ومدیران وهمچینین امکانات و تجهیزات می شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha